Az 1998-ban Budaörs Város Önkormányzata segítségével megalapított teátrum a 2013/14-es évadtól a Budaörsi Latinovits Színház nevet vette fel. A színház jelenlegi vezetése Berzsenyi Bellaagh Ádám igazgatóval az élen 2018 őszétől az elmúlt évek munkáját követve, az időközben szerződött társulat kvalitásaira és a budaörsi nézők igényeire támaszkodva, a mai magyar valóság jelenségeivel folyamatos párbeszédet fenntartó kortárs színházat működtet. A társulat tagjai: Bohoczki Sára, Böröndi Bence, Brasch Bence, Bregyán Péter, Chován Gábor, Ilyés Róbert, Páder Petra, Spolarics Andrea, Takács Katalin. HASZNOS INFORMÁCIÓK: Pénztár nyitvatartás: Hétköznap 13-18 óráig, előadásnapokon a szünet végéig; hétvégén nyitás az előadás kezdése előtt két órával, zárás a szünet végén. Közönségszervezés: telefon: +36 23 444 950, +36 20 621 6448 e-mail: jegy@latinovitsszinhaz.eu Megközelíthetőség: Autóval: Budapest felől a Budaörsi úton keresztül az M1/M7 autópályán (Bécs/Balaton/Győr) irányába, majd hajtson ki Budaörs Centrum/Budaörs Nyugat felé a kijáratnál. A körforgalmat az 1. kijáraton hagyja el és menjen végig a Károly király utcán. A következő körforgalmat megint az 1. kijáraton hagyja el és Szabadság útra kanyarodjon. A Budaörsi Latinovits Színházat a bal oldalon találja. Ingyenes parkolási lehetőséget biztosítunk nézőink számára! Tömegközlekedéssel: Budapest felől a Móricz Zsigmond körtérről 240E vagy 40-es jelzésű autóbusszal. Leszállás a Károly Király utcai megállónál, majd a körforgalmon át bal oldalon 2-3 perc séta a Budaörsi Latinovits Színházig.
A történet különlegessége, hogy főhőse valószínűleg autizmus spektrumzavarral él, és mivel a történetet ő meséli el (nem pedig valaki más írja le őt), vele együtt élhetjük át, milyen különbözni az átlagostól, kívülállónak lenni, és milyen egy meglepő és leleplező szemszögből látni a világot.
Adott egy fiatal férfi, akinek az apja meghalt, az anyja pedig szinte azonnal újból férjhez ment. Gyanús. Hamletben zavaros indulatok dolgoznak, és miközben kétségbeesetten próbál beszélni arról, amit érez, hirtelen olyan helyzetben találja magát, amiből nem látszik kiút. Jó lenne kiszállni pedig, és elmenni innen messzire, mert ha maradunk, abba csak beleőrülni lehet. Beszélgetni kéne, de nincs idő, nincs energia, hogy jobban odafigyeljünk egymásra. Ennek pedig – sejthetjük – nem lesz jó vége.
"..Itt vagyunk Földünk egyik legérdekesebb pontján, amely számos irodalmi- és filmes alkotás ihletője. Több neve is van ennek a vidéknek: Tündérvölgy, Erdély, románul Transilvania, németül Siebenbürgen, melegül Ergay. Mai epizódunkban azt vizsgáljuk, hogyan élnek itt az úgynevezett melegek, más néven homoszexuálisok.."
Lionel Shriver amerikai írónő Orange-díjas regénye a mai napig betonszilárd tabukat feszeget; a gyerekvállalás előtt álló nők félelmeit és az anyai szeretetre való képtelenséget.
Blanche DuBois állástalan irodalomtanár nővéréhez, Stellához és annak férjéhez, Stanley Kowalskihoz költözik New Orleans szegénynegyedébe egy fülledt, kicsi lakásba. A szerelmespár gyereket vár. Blanche és Stanley rögtön összetűzésbe kerülnek, mert Blanche kikéri magának a férfi agresszív viselkedését, Stanley pedig cserébe hazugnak tartja a sógornőjét, és nyomozni kezd utána. Blanche megismerkedik Stanley egyik barátjával, Mitch-csel, és romantikus kapcsolat alakul ki köztük. Stanley elmond Mitch-nek mindent, amit Blanche-ról megtudott, de ez olyan terhelő, hogy Mitch inkább lemond a szerelméről.
Annie Baker fiatal amerikai drámaírónő John című színdarabját 2015-ben mutatták be New Yorkban, és azonnal hangos sikert aratott, a Time Out magazin „Az 50 legjobb valaha megírt dráma” közé választotta. „Kísérteties meditáció azokról a témákról, amik a szerzőt leginkább jellemzik; a magány állandó jelenléte az ember életében, valamint a szeretet és a jelentőségteljes kapcsolatok utáni zaklatott kutatás” – áll a New York Times méltatásában. A John-t itthon először a Budaörsi Latinovits Színházban láthatja a közönség Németh Nikolett fordításában és dramaturgi közreműködésével. A Máté Gábor által rendezett előadás szereplői Bánsági Ildikó, Hartai Petra, Takács Katalin és Böröndi Bence.
Parti Nagy Lajos bravúros monodrámája Ibusár állomás pénztárában, Sárbogárdi Jolán zakatoló elméjében.
A főhősök ketten vannak, mint Ábel és Káintól Stan és Panig oly sokan ebben a kétarcú világban: a kicsi és a nagy, a villámagyú és a lomhaértelmű, a tevékeny és a méla – no meg a túlélő és az áldozat: bár persze a túlélő is áldozat, legfeljebb ő később értesül róla...
Az előadás középpontjában huszonéves fiatalok állnak, tele naiv reményekkel. Hogy hol élnek, és melyik korban, nem számít – a problémáik ugyanis túlságosan ismerősek. Hiányzik alóluk a biztonsági háló, alapállapotuk a kilátástalanság. A munkanélküliség, a társadalmi státusz kiharcolására tett kétségbeesett kísérletek választás elé állítják őket: hazugság és megalkuvás vagy tisztességes vereség. A kérdés mégis az, hogy ebben a lefelé húzó örvényben kaphat-e esélyt a szerelem, és ki milyen módon próbálja azt megélni.
A Budaörsi Latinovits Színház meghívására szerepel Bácskai Juli Pszichoszínháza minden hónapban egyszer, a Városi Ifjúsági Klub helyiségében. A színházalapító-író- pszichológus szakértő forgatókönyvére improvizálnak a színészek. Egy színész „kintről”, egy színész „bentről”.
Ebben a kiskamaszoknak szóló előadásban egy család felbomlásának kezdetét figyelhetjük meg egy ötéves kisfiú és egy kilencéves nagylány szemszögéből, akik a szobájukba beszűrődő mondatfoszlányokból, szüleik tehetségtelen kompenzálási kísérleteiből, nagynénjük jószándékú terelgetéséből és egy esti meséből értik meg, hogy új élet kezdődik számukra.
E kies hazában mutass nekem
Egy oly nagy ravaszt, mint Shakespeare William
Egy színházi társulat elfelejtett kellékese véletlenül összekeveri a kelléktárban a mérget és a szerelmi bájitalt rejtő üvegeket, így a Shakespeare drámák halálra ítélt szereplői egymásba szeretnek, a szerelmesek pedig meghalnak. Egyedül Pöcök, a kétbalkezes kellékes mentheti meg a darabokat, de ehhez kivételesen ő is kénytelen rálépni a világot jelentő deszkákra.
Két csavargó, Vladimír és Estragon várnak. Hogy kire, maguk sem tudják. Ahogy azt sem tudják biztosan, hogy jó helyen és jókor várakoznak-e, de nem mernek elindulni, nehogy Godot pont akkor jelenjen meg, amikor ők már elmentek. Godot pedig üzen: ma este nem jöhet, de holnap feltétlenül eljön.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!